У першій частині статті йшлося про такі труднощі під час дистанційки:

В даній статті продовжуємо розповідати про те, як можна їх долати. Початок у попередній статті.


5. Очі «втомлюються» від монітора.

Навчання он-лайн, робота он-лайн, соціальне життя он-лайн – все це може призвести до «втоми очей», «пересихання ока» та погіршення зору. Окрім того, перенапруження очей негативно впливає на роботу мозку.

Зверніть увагу на профілактику.

Краще запобігти виникненню пожежі, аніж її гасити. 

Покращити ситуацію можна таким чином:

  • Робіть перерви між роботою перед екраном гаджетів. Якщо у вас тільки-но закінчилася пара он-лайн, то відпочинок після неї має бути без пристроїв. Це може бути прогулянка, усне спілкування, взаємодія з домашніми тваринами тощо. Не поспішайте зануритися з одного екрану в інший.
  • Спробуйте робити гімнастику для очей – спеціальні вправи для профілактики порушення зору.

Комплекс вправ гімнастики для очей (матеріал з сайту МОЗ України):

1.    Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно на рахунок 1-5. Повторити 4-5 разів. 
2.    Міцно заплющити очі, на рахунок три розплющити очі та подивитися вдалечінь на рахунок 1-5. Повторити 4-5 разів.
3.    Витягнути праву руку вперед. Стежити очима, не повертаючи голови, за повільними рухами вліво і вправо, вгору і вниз вказівного пальця витягнутої руки. Повторити 4-5 разів.
4.    Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1-4, потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 4-5 разів. 

  • У середньому темпі проробити 3-4 кругових рухів очима праворуч, потім стільки ж – ліворуч. Розслабити очні м’язи й подивитися вдалечінь на рахунок 1-6. Повторити 1-2 рази. 
    Відвідайте лікаря, проконсультуйтеся. Не нехтуйте здоров’ям.  
  • Придбайте спеціальні захисні окуляри для роботи за комп’ютером (варто також додатково проконсультуватися з фахівцем).

6. Соромно вмикати камеру.

Навчання он-лайн здебільшого передбачає увімкнену відеокамеру на пристрої. Навіщо це потрібно? Коли у викладача та студентів є відеозв’язок, то це створює умови, що максимально наближені до очного проведення занять. Зоровий контакт, міміка, жести допомагають краще порозумітися. Варто також зрозуміти і викладача, що є лектором. Більшості людей приємніше звертатися до «аудиторії живих людей», аніж до чорних екранів, відчувати їх зацікавленість та зворотний зв’язок. Окрім того, за допомогою візуального сприйняття викладач зможе якомога об’єктивніше оцінити вашу відповідь під час заняття.

Дехто відчуває тривогу, коли потрібно ввімкнути камеру.

Щоб виправити цю ситуацію спершу потрібно розібратися з причинами небажання вмикати камеру. Дайте відповідь на такі запитання:

  • Чому я не хочу вмикати камеру?
  • Що мені заважає зробити це?
  • Як я можу вплинути на ситуацію?
  • Що я можу змінити?

Приклад #1: Мені здається, що я якось не так виглядаю. Коли вмикаю камеру, то бачу всі мої недоліки, через це мені не хочеться аби їх бачили інші.

Що можна зробити? У такому випадку можна спробувати заздалегідь підготуватися до пари чи відеозустрічі. Налаштуйте камеру до події. Подивіться на себе на моніторі, оберіть ракурс, в якому вам найкомфортніше бачити себе, сядьте на зручній відстані. Підготуйте себе зовнішньо. Можете спробувати підготуватися так, як зібралися б на очну зустріч. Увімкніть камеру за декілька хвилин до відеозв’язку, звикніть до свого зображення.

Приклад #2: Мені не подобається мій задній фон. Не подобається моє житло, не хочеться щоб його бачили інші.

Що можна зробити? Більшість платформ для проведення відеоконференцій передбачають функцію налаштування заднього фону, який буде прикритий зображенням на вибір. Спробуйте пошукати чи облаштувати самостійно якесь місце, яке буде вас влаштовувати.

  • Зверніться до психолога аби обговорити з ним це питання.

7. Складно ділити простір зі співмешканцями.

Проблема поділу життєвого простору знайома багатьом. Хтось особливо гостро зіштовхнувся з нею коли переїхав до гуртожитку, хто під час карантину, ще хтось після 24.02.2022, а декому доводиться домовлятися з братами чи сестрами вдома. У кожного з нас своя побутова історія.

Як поліпшити становище?

  • Вміння домовлятися – шлях до покращення ситуації. Зберіть ваших співмешканців та влаштуйте обговорення.
  • Обговоріть графіки кожного, створіть спільний графік простору, за яким хтось використовує приміщення, а хтось або залишає його на деякий час, або не заважає. Таким чином, кожен отримує час для тиші почергово.
  • Використовуйте навушники.
  • Пошукайте альтернативний простір, де б ви могли займатися навчанням.

І нехай на вашому шляху не виникають труднощі з дистанційним навчанням!🧡

Підготувала: Софія Інкіна, психологиня ВСПР-ССС.

Де нас знайти