Соціальний проект — сконструйоване ініціатором проекту соціальне нововведення, метою якого є створення, модернізація або підтримання в середовищі, що змінюється, матеріальної або духовної цінності. Нововведення мусить мати просторово-часові кордони, а його вплив на людей — визнаватися позитивним за соціальним значенням.

Загальні рекомендації щодо написання проекту

І.       Пишіть чітко та ясно

В процесі підготовки проекту не залишайте поза увагою такі основні правила:

— використовуйте слова, які означають завершеність (підготувати, розподілити, зменшити, збільшити, організувати, виробити)

— користуйтесь критеріями SMART, формулюючи задачі

S        specific                конкретність

M       measurable          обчислювальність

A        area-specific                  територіальність

R        realistic                реалістичність

T        time-bound          визначеність у часі

— уникайте жаргонних слів

— виправте граматичні помилки

— дотримуйтесь впевненого та сміливого тону

— думки висловлюйте коротко, ясно, цікаво

ІІ.      Приблизний обсяг окремих розділів проекту

— Презентація організації                 до 1 сторінки

— Формулювання проблеми             до 1 сторінки

— Мета проекту                        1 абзац

— Задачі проекту                      від 0.5 до 1 сторінки

— План виконання проекту               до 1 сторінки

— Методи виконання проекту  до 1 сторінки

— Кошторис                              до 2 сторінок

ІІІ.    Загальні критерії оцінки проекту

Наскільки реалістичною є поставлена мета? Чи приведе виконання проекту до зміни існуючої ситуації? Чи видно, хто скористається результатами виконання проекту? Наскільки чіткі методи та план виконання проекту? Чи ясні методи оцінки результатів виконання проекту? Наскільки реалістичний та достатній для виконання поставлених задач кошторис? Чи показана фінансова та моральна підтримка інших спонсорів? Чи показана компетентність виконавців проекту?

Поради щодо написання проекту

Декілька порад щодо написання проекту

Написання проекту на одержання гранту — це тривалий процес (особливо для тих, хто займається цим вперше) та можливість по-новому подивитись на Вашу організацію, її цілі та задачі. Процес написання заявки починається з

Вивчення власних можливостей

Перед написанням заявки Ви повинні поставити собі та знайти відповіді на три запитання:

— Хто скористається результатами виконання Вашого проекту?

— Чи сприятиме виконання цього проекту подальшому розвитку Вашої організації?

—  Чи вистачить у Вас сил, часу та бажання на написання та виконання проекту?

Якщо після щирих відповідей на поставлені запитання, Ви вирішили продовжити розпочату роботу, то наступним кроком буде пошук фонду, який профінансує Ваш проект.

Проведення підготовчої роботи

Вміння подати проект в привабливому світлі — важлива та складна справа. Показати його значущість та важливість для суспільства — перший крок в проведенні підготовчої роботи за проектом. Ви повинні зібрати детальну інформацію стосовно деяких елементів, які складають основу будь-якого проекту та можуть вплинути на його успіх:  інформацію про існуючі проекти в цьому напрямку, потреби та вподобання населення, іншу інформацію, яка може допомогти Вам визначитись з проектом найкращим чином.

В процесі підготовки Вашого проекту корисним буде ознайомлення з критеріями оцінки проектів, які використовуються фондами. Більшість фондів дають перелік інформації, яка повинна бути включена до проекту, а також схему його написання. Ви повинні чітко слідувати вимогам, які ставить фонд з тим, щоб подати конкурентоздатний проект.

Написання проекту

Якщо Ви визначили проблему та провели підготовчу роботу, можна приступати до написання проекту. Не обов’язково бути великим письменником, щоб написати конкурентоздатний проект. Проект має бути цілісним, ясним, стислим та переконливим.

Форма проекту може бути різною, але будь-який проект повинен включати такі пункти:

I.       Презентація організації

— Як у організацію Ви представляєте? Дайте коротку довідку про організацію.

— Яка місія Вашої організації?

— Які основні цілі та завдання Вашої організації?

—  Чи має організація достатній досвід та кваліфікований персонал для виконання даного проекту?

— З ким співпрацювали та від кого вже отримували фінансування?

II.      Формулювання проблеми

— Стисло охарактеризуйте існуючу ситуацію та опишіть проблему, яку Ви збираєтесь вирішувати.

— Визначте коло людей, яких стосується ця проблема, наведіть кількісну та якісну інформацію.

— Покажіть відповідність поставленої проблеми цілям та можливостям Вашої організації.

— Поясніть, чому саме Ваша організація береться за вирішення цієї проблеми.

!!       Формулювання проблеми повинно відображати не внутрішні проблеми Вашої організації, а проблеми в суспільстві, які організація хоче вирішити.

III.    Визначення мети

Мета — це те, заради чого Ви починаєте проект. Це загальні твердження, які важко оцінити кількісно, головне призначення яких — показати тип проблеми , на вирішення якої спрямовано проект.

IV.    Завдання проекту

Завдання проекту — це конкретні кроки, які треба зробити для того, щоб змінити існуючу ситуацію на краще, це кроки для досягнення Вашої мети. Ці зміни повинні відбутись в процесі виконання Вашого проекту.

!!       Мета та завдання проекту логічно випливають з поставленої проблеми.

V.      Робочий план

Робочий план Вашого проекту повинен пояснити, як Ви будете виконувати проект для досягнення поставлених завдань.

Хто буде відповідати за виконання поставлених завдань?

Що буде зроблено?

— Які ресурси будуть задіяні при виконанні поставлених завдань?

— Які терміни виконання завдань?

VI.    Оцінка виконання проекту

Тут Ви повинні пояснити, як Ви збираєтесь оцінити успіх виконання проекту. Включіть конкретні методи оцінки ступеню ефективності проекту. Це необхідно для того, щоб

можна було зрозуміти, наскільки вдалось виконати поставлені в проекті задачі. Оцінка може проводитись різними шляхами, використовуючи якісні та кількісні показники.

VII.   Кошторис проекту

Складайте кошторис після того, як напишете проект. Кошторис повинен мати достовірну перевірену фінансову інформацію. Визначить термін кошторису. В дійсності Ви повинні скласти два кошторису. Перший покаже вартість всього проекту в цілому, тоді як мета другого — показати вартість кожного кроку проекту.

Внесіть можливі поправки на інфляцію. Покажіть інші джерела фінансування. Якщо Ваша організація використовує власні приміщення або транспорт для виконання проекту, то не забудьте включити їх вартість в кошторис проекту, як внесок Вашої організації. Ці внески мають свою «ціну», і Ви повинні були б платити за них у випадку їх відсутності. Як правило, кошторис повинен бути складений в доларах США або іншій валюті, відповідно до вимог програми.